Ειδήσεις

Ξεκαθαρίζει το τοπίο όσον αφορά τη χρήση drones από ιδιώτες και επαγγελματίες – Δείτε τι ισχύει

Σιγά-σιγά, με ρυθμούς… Ελλάδας, έρχονται στην επιφάνεια λεπτομέρειες για το τι ακριβώς ισχύει με το νέο κανονισμό περί μη επανδρωμένων ιπτάμενων οχημάτων, ο οποίος ισχύει από 1/1/2017.

Σύμφωνα με πληροφορίες της Πανελλήνιας Ένωσης Χειριστών ΣΜηΕΑ (Hellas UAV), δε θα χρειάζονται άδεια χειριστή (δίπλωμα) μόνο όσοι πετούν για ψυχαγωγικούς σκοπούς με drones έως 4 κιλών, αλλά με αρκετούς περιορισμούς. Πιο αναλυτικά:

  • Οι κατηγορίες A0 (έως 1 Kg) και Α1ν (από 1 έως 4 κιλά) δεν απαιτούν άδεια χειριστή για ψυχαγωγική χρήση, αλλά απαιτούν για επαγγελματική. Οι μεγαλύτερες κατηγορίες απαιτούν άδεια σε κάθε περίπτωση.
  • Επίσης για τις κατηγορίες A0 και Α1, δεν απαιτείται εγγραφή των συσκευών στο ειδικό μητρώο ΣΜηΕΑ, αλλά υπόκεινται στους περιορισμούς και τις απαγορευμένες ζώνες, για πτήση σε ακτίνα έως 50 μέτρων από το χειριστή και μόνο για ψυχαγωγική χρήση. Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις, χρειάζεται εγγραφή στο ειδικό μητρώο.
  • Για πτήση σε ακτίνα μεγαλύτερη των 50 μέτρων από το χειριστή, απαιτείται υποβολή σχεδίου πτήσης, για όλες τις κατηγορίες.
  • Για τις κατηγορίες Α0 και Α1 και για ψυχαγωγική χρήση, δεν απαιτείται ασφάλιση του χειριστή και του drone έναντι τρίτων. Σε όλες τις άλλες περιπτώσεις/κατηγορίες, απαιτείται.
  • Απαιτείται δυνατότητα geofencing από τη συσκευή για όλες τις κατηγορίες και χρήσεις, πλην της Α0 για ψυχαγωγική χρήση.
  • Επίσης, σε κάθε περίπτωση ψυχαγωγικής χρήσης απαγορεύεται η πτήση πάνω από συγκεντρώσεις προσώπων, επιτρέπεται μόνο για επαγγελματική χρήση αλλά με ειδική άδεια και με την ύπαρξη «μηχανισμού ασφαλείας» (μένει να διευκρινιστεί).

 

Ένα «ερωτηματικό» παραμένει στους όρους λειτουργίας, όπου αναφέρεται πως σε κάθε περίπτωση και κατηγορία, ο χειριστής πρέπει πάντα να έχει οπτική επαφή με το drone και η πτήση να είναι σε ακτίνα 500 μέτρων από τον χειριστή το πολύ, ενώ πρέπει να γίνεται κατά τη διάρκεια της ημέρας οπωσδήποτε.

 

ΚΑΝΟΝΕΣ ΠΟΥ ΙΣΧΥΟΥΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΜΗ ΕΠΑΝΔΡΩΜΕΝΩΝ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ ΑΝΟΙΚΤΗΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑΣ

 

* ΓΙΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΧΡΗΣΗ (ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΕΚΜΕΤΑΛΛΕΥΣΗ ΣμηΕΑ) ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΕΜΠΟΡΙΚΗ ΑΔΕΙΑ.

 

** ΕΙΔΙΚΟ ΜΗΤΡΩΟ: (Μητρώο ιδιοκτητών, κατόχων, μισθωτών, εκμεταλλευόμενων και χειριστών ΣμηΕΑ).

 

*** ΠΕΡΙΟΧΕΣ ΑΠΑΓΟΡΕΥΣΗΣ ΠΤΗΣΕΩΝ ΣμηΕΑ

1. Σε απαγορευμένες, περιορισμένες, επικίνδυνες και δεσμευμένες περιοχές όπως αυτές αναφέρονται στις αεροναυτικές εκδόσεις της ΥΠΑ (NOTAM).

2. Σε ύψος μεγαλύτερο των τετρακοσίων ποδών (400 ft. AGL) από την επιφάνεια του εδάφους ή του ύδατος (MSL).

3. Σε απόσταση μικρότερη των οκτώ χιλιομέτρων (8 km) / πέντε ναυτικών μιλίων (5 nm) από ελεγχόμενο αεροδρόμιο, ίχνη απογείωσης και προσγείωσης, και ελικοδρόμιο.

4. Πάνω από, πλησίον ή εντός των στρατιωτικών περιοχών / εγκαταστάσεων, και ζωτικών υποδομών.

5. Μέσα σε στρατιωτικά ή πολιτικά αεροδρόμια και ελικοδρόμια.

6. Πάνω από ή πλησίον Σχολείων, Νοσοκομείων, Ιδρυμάτων, Καταστημάτων Κράτησης.

7. Πάνω από ή πλησίον εγκαταστάσεων κοινής ωφελείας.

8. Πάνω από ή πλησίον αρχαιολογικών χώρων.

9. Σε περιοχές περιβαλλοντολογικής προστασίας.

10. Πάνω από συγκεντρώσεις προσώπων.

11. Σε απόσταση όχι μικρότερη των 50 μέτρων από πρόσωπα.

12. Πάνω από στάδια ή διεξαγωγή αθλητικών εκδηλώσεων.

ΠΤΗΣΗ VLOS: Νοείται η λειτουργία του ΣμηΕΑ κατά τη διάρκεια της οποίας ο χειριστής του συστήματος διατηρεί άμεση οπτική επαφή με το αεροσκάφος για να διαχειριστεί την πτήση και να ανταποκριθεί στους απαιτούμενους χειρισμούς για διαχωρισμό και αποφυγή συγκρούσεων.

 

σ.σ.: Τα παραπάνω ΔΕΝ αποτελούν επίσημη ανακοίνωση της ΥΠΑ και προέρχονται από τη Facebook σελίδα Hellas UAV.

 

1 Comment

  1. Στέλιος Μπομπορίδης

    27 Ιανουαρίου 2017 at 15:31

    Δηλαδή, αν κατάλαβα σωστά διαβάζοντας τον κανονισμό στην ΕτΚ, εγώ ως κάτοχος ενός Phantom 3 και ενός Parrot Disco, αμφότερα με ακτίνα δράσης άνω του 1 χλμ. και κάνοντας χρήση των δυνατοτήτων τους FPV με goggles (γι΄αυτό τα πήρα άλλωστε), χρειάζομαι άδεια χειριστή της ειδικής κατηγορίας;!;!
    Και καλά όλα αυτά, αλλά πρέπει για την συγκεκριμένη άδεια να διαθέτω πιστοποιητικό ICAO 4 !!!! που απευθύνεται σε επαγγελματίες χειριστές (χωρίς να τους είναι απαιτητό για να βγάλουν πτυχίο)και ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας.
    Σας παρακαλώ, ας μου πει κάποιος ότι για να κάνω το χόμπυ μου,δεν χρειάζεται να είμαι χειριστής F 16 και οτι απλά κατάλαβα λάθος