Ειδήσεις

Έρχονται τα πρώτα no-fly zones για drones από την Ε.Ε.!

Ενώ στην Ελλάδα έχει λήξει η δημόσια διαβούλευση για το νέο κανονισμό πτήσης μη επανδρωμένων ιπτάμενων οχημάτων που θα περιλαμβάνει και τα drones μικρού μεγέθους και βάρους και αναμένουμε το τελικό draft, η Ε.Ε. θα έχει έτοιμο σε λίγες εβδομάδες (μετά από ενταντική προετοιμασία ενός χρόνου) τον κανονισμό για τα «no-fly» zones που θα πρέπει να τηρούν και να επιβάλλουν όλα τα κράτη μέλη της, όπως και η Ελλάδα φυσικά.

Drones

Τα no-fly zones θα περιλαμβάνουν προφανώς τα αεροδρόμια αλλά και τα κέντρα των μεγάλων πόλεων, ώστε να αποφεύγονται φαινόμενα όπως συγκρούσεις drones και αεροσκαφών, όπως έχει συμβεί στο παρελθόν. Μέχρι στιγμής ο κανονισμός αφορά μόνο τα μεγάλα drones, βάρους άνω των 150 κιλών, όμως τα μικρά, εμπορικά μοντέλα έχουν κατακλύσει την αγορά και κυκλοφορούν, εν πολλοίς, ανεξέλεγκτα, όντας επικίνδυνα σε πολλές περιπτώσεις.

Δείτε επίσης:

Κανονισμός για τα drones στην Ελλάδα: Κατηγορίες, περιορισμοί, υποχρεώσεις

Ο περιορισμός πτήσης εκτός των no-fly zones θα γίνεται αυτόματα με την geo-fencing τεχνολογία, καθώς το drone θα «γνωρίζει» τα όρια και δε θα επιτρέπει στο χρήστη να τα περάσει. Το ίδιο θα ισχύει και για το ύψος στο οποίο μπορούν να ανέλθουν τα drones, με μέγιστο αυτό των 150 μέτρων, έτσι ο κατασκευαστής θα πρέπει να περιορίζει μέσω software την πτήση σε μεγαλύτερο ύψος.

Επίσης, τα μεγάλου μεγέθους drones θα πρέπει να έχουν σύστημα αποφυγής σύγκρουσης ώστε να ελαχιστοποιείται ο κίνδυνος πρόκλησης ζημιάς στα ίδια ή σε άλλες συσκευές/αντικείμενα στον αέρα ή στο έδαφος. Τέλος, για τα παραπάνω οι χρήστες και τα drones θα πρέπει να δηλώνονται στις αρχές ώστε να αναγνωρίζονται και να ελέγχονται πιό εύκολα σε κάθε περίπτωση, κάτι το αναμενόμενο.

Δείτε επίσης:

Το νομικό πλαίσιο που αφορά τα drones σε Η.Π.Α., Ευρώπη και Ελλάδα!

Το ερώτημα είναι πως θα εφαρμοστούν στην πράξη όλα τα παραπάνω, καθώς η επέμβαση στο software δεν είναι δύσκολη υπόθεση σε ορισμένες περιπτώσεις από τους χρήστες, ώστε να ξεφύγουν από τα προκαθορισμένα όρια πτήσεων και να καταργήσουν ουσιαστικά τα no-fly zones.

 

Πηγή: EurActiv.com

2 Comments

  1. Δημήτρης Σ.

    13 Ιουλίου 2016 at 12:04

    Αν είναι να μπει κόφτης στο υψόμετρο θα πρέπει να λένε οι εταιρείες που τα φτιάχνουν ότι το μέγιστο ύψος είναι τα 150μ και όχι τα 500μ.

    Γιατί εγώ μπορεί να πάω στα κατσάβραχα και να θέλω να τραβήξω ακόμα πιο καλά πλάνα…

    Εκτός αυτού τα αεροπλάνα πετάνε σε πολύ μεγαλύτερο ύψος των 500 μέτρων…

    • Βασίλης Βαμβακουσης

      2 Αυγούστου 2016 at 09:18

      Τα επανδρωμενα αεροσκαφη δικαιουνται να πετάνε σε υψος μεγαλυτερο των 150μ ή 500 ποδιων. Για αυτο και τα drones επιτρεπεται να πετανε μεχρι το υψος των 120μ ή 400ποδιων ωστε να υπαρχει και ενα buffer zone 30μ στην οποια δεν πεταει κανενας.
      Επισης το μεγιστο υψος πτησης μπορει να ειναι τα 500μ αλλα αυτο θα γινει υπο ειδικη αδεια.